Monday, December 22, 2008

Wang tunai tunggu anak buah dapat A


AKU ADA BUAT JANJI DULU. Kalau ada anak-anak buah yg dapat A dalam peperiksaan, mereka dapat hadiah wang tunai. Kalau periksa UPSR, hadiahnya RM50 untuk 1 A. PMR RM75 bagi satu A. SPM pulak dapat RM100 satu A. Ahad lepas aku bagi Andi RM100 kerana dapat 2 A dalam periksa UPSR. Ini tak pa lagi! Tahun lepas aku habis lagi banyak bila Azmi anak Hamdan dapat 8 A dalam peperiksaan PMR. Adoi! Ini satu insentif untuk mereka belajar. Jadi, kalau ada sesiapa yg nak dapat wang tunai, pastikan dapat A dalam periksa. Kalau dapat masuk universiti, aku bantu dapatkan biasiswa. Kalau universiti luar negeri, aku bayar tambang kapalterbang! Amacam, boleh? Mesti cuba. Belum cuba belum tahu!
PESANAN - kita doa kuat2. Kalau jadi millionaire, kita boleh bagi lagi banyak galakan.

3 comments:

Anonymous said...

Hahaha... Kalau bapa budak yg nak ke U luar negeri?

Mohd. Ramesh

Asyeida said...

wah..abg wan eida pun nak gak....huhuhu tak aci ler andy jer dapat..hik3

kongsi-kongsi said...

Kalau bapak budak, tambang Air Asia ok kut!!! hahahah!