Monday, December 22, 2008

Nasib baik ada ikan dari Semenyih...























DEKAT TIGA BULAN tak ke Behrang. Last pergi untuk bakar lemang dalam bulan puasa. Dua tiga bulan yang lepas ni, tiba2 keadaan jadi sibuk. Langsung tak ke Behrang. Nak check perigi pun tak sempat. Chein ada beli tikar getah tapi belum bentang lagi. Tanah pun dah naik semak tapi nasib baik si Am bawak org2 dia dan potong rumput semalam. Apau pula buat piknik di sana semalam (21 Dis). Ada ikan bakar dan nasi lemak. Ada kueh seri muka. Aku belasah semua. Aku bawa Ekhwan dan 2 orang anak Hamdan. Apau kata nak keringkan kolam pakai pam. Dalam hati aku kata, eloklah. Kalau ada ikan kita merasa. Kalau tak ada ikan, ikan makan yang dah ada. Nasib baik ada ikan cencaru dari Semenyih! Kalau tidak...! Anyway, aku bawa Ekhwan dan anak2 Hamdan ke Chanai untuk mandi. Memang best tempat tu. Airnya jernih dan sejuk. Memang sesuai utk relax. Kebetulan, masa pergi tu tempat tu lengangag. Tak ada orang. Aku balik ke KL kira-kira 430pm. Giliran ekhwan pulak bawa kereta Range Rover tu. Hari hujan dan kami beli tapai di Behrang Stesen dan mimum teh di Kawasan Rehat Ulu Bernam. Budak2 tu belasah nasi lemak kukus satu round lagi! Kemudian terserampak dengan si Man adik Makcik Kama yg balik dari Sg Petani dari majlis bertandang si Un. Jumpa lagi di Behrang!
PESANAN - jangan lupa datang lagi pada musim buah tahun depan!

3 comments:

Anonymous said...

ayooo..
ade tukang masak pencen pkai bju putih tu..
mesti sodap..
hehehehhehe..
best lah ade program nii

Asyeida said...

cdey nyer tak dapat itot..uitt abg wan pun pg ker??.best giler tuh!! wah pak teh cover ler perut tuh..hik3...nanti klu ader lagi ajak eida lagi tau....

kongsi-kongsi said...

Hehehe! Mulai sekarang, kalau ada program yg best, bagi tau awal-awal. Boleh ambik pix dan masuk dlm blog ni...RM1 satu pix! Murah aje...!