Thursday, December 18, 2008

Majlis bersanding Nurul dan hari jadi

















NAH, NI DIA! HANGAT! Gambar fresh, baru keluar dari camera dan terus masuk blog! Gambar2 ni gambar yg aku ambik dalam hujan. Aga gambar posing, ada gambar diambik senyap2. Aku lambat sampai kat majlis si Nurul ni. Janji nak sampai pukul 12 tapi sampai pukul 1.30. Oh ya, tarikh majlis ialah 14-12-08. Rupa-rupanya majlis ni dibuat pada hari jadi pengantin! Hebat! Pengantin baru aje lepas berarak. Tak dapat nak petik gambar berarak. Terkilan rasanya. Anyway, bila sampai, parking pulak susah. Semuanya penuh. Majlis nampak meriah. Ramai sanak saudara yg datang. Yg dari KKB pun ada. Aku sempat jumpa Latip dan keluarganya. Baik betul dia. Jauh-jauh pun sanggup datang. Begitulah sepatutnya. Bila ada kenduri kendara macam ni, elok datang ramai2. Ada juga yg tak dapat datang. Mungkin ada hal. Anak-anak arwah Tok Ngah Manan pun ada. Terkejut juga di buatnya. makan sedap. Ada tapai yg diimpot khas dari Melaka. Abu belasah sepinggan! Terlu pulak nak bawak balik. Aku balik kat pukul 4ptg. Tapi datang lagi sebelah malamnya. Ada parti sate! Aku belasah sepinggan lagi. Sambil makan, ada karaoke. Ada juga yang tak patut nyanyi tapi apa boleh buat, tahan telinga ajelah! Cuba lihat bakat2 terpendam ni...Nasib baik aku tak nyanyi.Kalau nyanyi, memang nahas! Anyway, selamat pengantin baru Nurul dan suami. Pakat baik-baik beb! Sikit-sikit punya gaduh tak apa, sekali-sekali memang adat berumah tangga. Sedangkan lidah lagi tergigit...

2 comments:

Anonymous said...

WAH!!!! cantik gambar. Mana gambar cameraman?

kongsi-kongsi said...

TQ atas komen. Tapi sapa yg hantar komen ni? Tak ada namapun! Lain kali, tarok nama sekali. senang tahu sapa yg komen..

YOB