Wednesday, July 14, 2010

Lawatan hospital Palestin; Dr M dipuji







SALAM! Saya kini berada di Kaherah, Egypt. Menarik tempat ni. Sibuk sentiasa. Kereta tak berhenti-henti entah kemana. Siang malam sama aje sibuknya. Kami tinggal di sebuah hotel kecil di sini sementara menunggu masuk ke Gaza. Sekarang sudah ada peraturan baru untuk masuk Gaza. Sebelum kami tiba di sini, kami diberitahu kami boleh masuk pada hari Isnin. Rupa2nya kebenaran ini tak boleh dipakai kerana sudah ada peraturan baru pulak! macam2 kerenah diorang bikin..

Apapun kami tak boleh buat apa2. kami cuma tunggu. Tadi kami melawat hospital Palestine di Kaherah. Hospital masih memerlukan bantuan dan berfungsi dengan budget yang tidak mencukupi. Pesakit di sini dirawat menggunakan alat2 tahun 80an. Hospital ini juga menjadi pejabat Bulan Sabit Merah Palestin di Kaherah. Apapun doktor2 yang berkhidmat di sini menjalankan tugas dengan penuh dedikasi.

Aku sempat bertanya khabar dengan doktor2 di situ. Mereka bekerja dengan gigih dan menjadikan Dr Mahathir sebagai simbol kegigihan mereka! Aku tak terkejut kerana aku selalu dengar orang luar memuji Dr M kita. Salah seorang doktor tu kata: "Kami perlukan orang macam Dr Mahathir untuk membantu. Dr Mahathir memang hero. Kami rasa kalau Dr Mahathir ada bersama kami, banyak masalah boleh selesai..."

Sapa tak kembang dengar cakap2 macam tu..hehe!

Ini sebahagian gambar2 yang sempat aku ambik kat hospital tu.

1 comment:

SUHAIDA said...

sentiasa menunggu pkembangan Datuk..
Semoga semuanya selmat..Amin