Thursday, July 15, 2010

Alexandria yang mempersona...

























SALAM! Semalam aku dan kawan2 sewa sebuah van besar dan pergi ke Alexandria. Perjalanan makan masa hampir 3 jam. Kami dengar banyak cerita tentang Alexandria dan mahu menengok sendiri kota yang mempunyai laut sebagai persisirannya. Tidak menghampakan!

Apabila sampai di situ, kami semua terpegun dengan kecantikan kota ini. Laut biru-hijaunya memukau. Kanak2 dan keluarga berkelah di tepi pantai, menggunakan tikar sebagai alas tempat duduk Ada juga yang membawa payung besar dan duduk berteduh di bawah payung yang berwarna warna itu. Kapal2 kecil pula berlabuh di sekitar kawasan itu, menjadikan pemandangannya sungguh menarik.

Beberapa orang anak muda pula mengail di tempat yang sama. Walaupun waktu ketika itu sudah pukul 12 tengahari, ia tidak pula panas. Dan tidak seperti di kebanyak pantai, kami tidak pula berpeluh. Not humid at all! Cakap pun tak guna, elok tengok aje gambar2 ini...

Kami makan di rumah Malaysia! Ya betul. Sda rumah Malaysia di Alexandria. Penuntut yang belajar di sini tinggal di asrama yang disediakan. Kami ke situ dan makan tengahari selepas mengerjakan solat zuhur di masjid tepi laut itu. Pemandangan dari tingkat masjid itu juga mempersonakan..

Sori kalau gambar tak gitu elok..hehe

No comments: