Thursday, January 29, 2009

Lembu dan ternakan turut jadi mangsa

AKU DIBAWA MELAWAT satu kawasan di mana rumah bertingkat dan ladang limau ranap dibedil oleh kereta kebal Israel. Ramai mangsa yang hilang harta benda dan mata pencarian. Di satu ladang, buah limau yang separuh masak bertaburan dan pokok-pokok limau tumbang akibat bedilan peluru dari meriam besar yang datang mengganas. Di sebuah ladang lain berdekatan dengan ladang limau, beberapa ekor lembu dan kambing biri2 turut jadi mangsa. aku ambiuk banyak gambar tapi tak dapat tak upload ke dalam blog kerana komputer laptop tak berfungsi. Tak bolej caj langsung. Namun, aku dapat melihat dengan mata ke;pala sendiri keganasan yang ditunjukkan oleh pengganas zionis itu. Kita harus bersyukur bahawa bumi Malaysia tidak jadi macam Palestine. Ini ialah hari yang ketiga aku di bumi ini. apabila bangun pagi ini, kami semua bersedia untuk lari kerana ada desas desus yang mengatakan Israel akan melancar serangan baru. Kami terus berdoa agar ini tidak berlaku.

4 comments:

Haza Abadi said...

mmg sepatutnya kita sbagai rakyat malaysia merasa brtuah brada dibumi Malaysia yg aman & makmur ni,walaupun blainan bangsa,agama & parti

Haza Abadi said...

Sebagai rakyat Malaysia kita mmg btuah..dpt hidup aman & damai,wlaupun blainan agama,bangsa & parti

Anonymous said...

assalamualaikum...
wah wah wah..
1st of all congrats kerana niat murni menyatukan kepingan memori yang terpisah selama ini.. insyaallah niat yang murni akan dibalas dengan pahala yang berlipat kali ganda hendaknya..

akhirnya dapat juga mengambil masa untuk menonton sekaligus memberi kome.. apakan daya, masa tak akan kembali.. so eloklah kalau kita sama2 menghargai apa yang tersurat sambil mengungkai apa yang tersirat.
kenangan yang ada tak semestinya diimbau seorang.. mungkin ada di antara kita yang gagal berada di sana tetapi mahukan pimpinan kita yang bersua.. nah!! bukankah itu tanggung jawab bersama kita satu keluarga..
apapun syabas BABAH, dan terima kasih kerana melaksanakannya..
NAWAITU KITA IMPIAN BERSAMA.

ASSALAMUALAIKUM

haidan_imia said...

saya sangat beruntung menjadi anak malaysia..