Friday, April 6, 2012

Ismail (Tom) 1958-2012


SALAM! Ismail bin Othman, atau Ismail bin Fatimah (bacaan dalam talqin), kembali kerahmatullah hari ini. Arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir pada kira-kira pukul 3pagi di rumahnya di Kg Chubadak Tambahan di Sentul. Arwah berumur 51 tahun. Arwah di masukkan ke hospital di Tampin Ahad lalu (1 April) setelah mengadu sesak nafas. Arwah duduk dalam wad selama empat hari. Arwah balik ke rumahnya di Sentul pada hari hari Rabu. Arwah meninggal disamping isterinya.

Arwah bekerja sendiri, iaitu memandu teksi di sekitar KL. Anaknya Khalid belajar kejuruteraan elektronik di Sabak Bernama. Adik arwah, Razali, bekerja sebagai pengawal keselamatan di KL.

Aku mendapat panggilan dari Nor, isteri arwah, pada kira-kira pkl 310pagi. Kebetulan, aku tidor awal dan terjaga dalam pukul 2 pagi. Selepas mendapat panggilan itu, aku ke HKL bersama KakCik untuk mengurus jenazah. Jenazah dimandi dan dikafankan di HKL sebelum di bawa pulang ke surau berhampiran rumahnya kira-kira pkl 9pagi. Selepas disembahyangkan, jenazah dibawa ke tanah perkuburan untuk dikebumikan pada kira-kira pukul 10 pagi.

Moga-moga Allahyarham ditempatkan di tempat yang telah dijanjikan olehNya.

No comments: