Tuesday, January 24, 2012

Jom ramai2 ke Bali

















ASSALAMUALAIKUM semua! Aku baru balik dari Bali. Pergi bercuti. Ada jemputan dari kawan untuk ke sana. Aku cuma bayar tambang kapal terbang saja. Aku ke sana dengan Air Asia. Penerbangan makan masa dua jam setengah, lebih kurang.

Tak sangka jemputan ini menarik sekali. Aku dipelawa duduk di Jimbaran di Bali. Jimaran terkenal dengan makanan laut yang seday dan berpatutan harga. Aku tinddal di sebuah villa dua tingakt dua bilik, satu di atas satu lagi di bawah. Siap dengan kolam renang sekali! Orang Bali ni sangat kreatif. Lebih 90 peratus penduduk Bali ialah orang Indonesia beragama Hindu. Aku di sana selama 5 hari 4 malam, bermula dari 16 Januari. Tiga malam tidor di Jimbaran dan satu malam tido di Seminyak, pusat shopping yang sangat popular di kalangan pelancong.

Lihat gambar2 yang sempat aku rakam termasuk gambar villa yang aku tinggal, pemandangan di sekitar Bali. Orang Bali tanam padi di tepi jalan dan di mana juga ada tanah kosong. Menarik dan cantik. Aku juga sempat menonton tarian Barong di situ.

1 comment:

Anonymous said...

Selamat meraikan ulangtahun perkahwinan untuk yob dan kak cik. Ikatan perkahwinan yang kukuh sehingga ke akhir hayat, Insyaallah.."True love will always be forever"

Ann