Friday, October 2, 2009

Yo meninggalkan kita buat selama-lamanya



Al-Fatihah. Hari ini seorang lagi ahli keluarga kita meninggalkan kita buat selama-lamanya. Hanafiah, atau Yo, anak arwah Pak Ngah di Sg Choh, kembali ke rahmatullah semalam (1hb Oktober). Allahyarham mengidap kanser. Aku dapat panggilan dalam pukul 11pagi. Aku sempat menziarah jenazah di surau Simpang Flat di Kg Baru,KL sebelum dikebumikan di tanah perkuburan Ampang. Kadang-kadang hidup ni memang begitu. Semasa hayat masih ada, kita tidak mengambil berat antara satu sama lain, sehingga tidak lagi kenal ahli keluarga yang seharusnya rapat dgn kita. Aku merasa sedih atas kehilangan Yo, yang satu ketika dahulu pernah mewakili negara dalam pasukan hoki di peringkat antarabangsa. Di surau tadi, aku bertemu dengan anak arwah si Hezmen buat pertama kalinya. Ada pelajaran dari apa yang berlaku hari ini. Kita harus sentiasa berusaha mengenali setiap ahli keluarga, jauh dan dekat. Gambar2 di sini menunjukkan wajah Allahyarham dengan isterinya. Gambar yang satu lagi menunjukkan aku berposing dengan anak Basiron, Jaafar suami Leha dan anaknya. Moga2 roh Allahyarham mendapat perlindungan dariNya.

No comments: